MARKETING PER FOTOGRAFI : HOW TO MAKE MONEY FROM YOUR PHOTO WORK

My good friend and good photographer Enzo Dal Verme wrote a book  published by Feltrinelli/Apogeo which is  now on sale in the best Italians bookstores.


In this manual Enzo Dal Verme condenses his more than twenty years of experience in the world of photography and communication, sharing what he has learned about the dynamics that govern the image market and the marketing strategies that work best. 

The aim is not to define miraculous recipes, but to understand how to move in a complex system that is not without pitfalls, getting ready in front of an opportunity or even better, creating the conditions to transform one's passion into a job and establish itself in the sector. 

There is no single road: a photographer must understand what it means to specialize and find a value segment, but also to know the mechanisms that animate the promotion and sale of images on the Net (between dedicated platforms, sites, newsletters and social media) as the rules of different sectors, such as the fashion industry, the stock photo market and photojournalism. Last but not least, the theme of how to defend oneself from image thieves and protect copyright. 

A text full of practical advice and precious references, suitable for every sector of the photographic label and dedicated to those who already take photography of their work but also to amateurs who dream of becoming professionals.

One of the chapters, what concerns the stock photo was written with my collaboration, in fact in the book I share my experience, more than twenty years since I started doing Stock in 1995, and some trick to make successful productions.



You can find it on Amazon





ITALIANO

Il mio buon amico e bravo fotografo Enzo Dal Verme ha scritto un libro che è stato pubblicato da Feltrinelli/Apogeo ed è in vendita nelle migliori librerie.

In questo manuale Enzo Dal Verme condensa la sua più che ventennale esperienza nel mondo della fotografia e della comunicazione, condividendo quanto ha imparato sulle dinamiche che governano il mercato delle immagini e sulle strategie di marketing che funzionano meglio. 

Lo scopo non è definire ricette miracolose, ma comprendere come muoversi in un sistema complesso e non privo di insidie, facendosi trovare pronti davanti a un'opportunità o ancora meglio creando le condizioni per trasformare la propria passione in un lavoro e affermarsi nel settore. 

Non esiste un'unica strada: un fotografo deve comprendere cosa significa specializzarsi e trovare un segmento di valore, ma anche conoscere i meccanismi che animano la promozione e la vendita di immagini in Rete (tra piattaforme dedicate, siti, newsletter e social media) così come le regole dei diversi settori, quali l'industria della moda, il mercato delle foto di stock e il fotogiornalismo. 

Ultimo, ma non meno importante, il tema di come difendersi dai ladri di immagini e tutelare il copyright. Un testo ricco di consigli pratici e riferimenti preziosi, adatto a ogni settore del marcato fotografico e dedicato a chi già fa della fotografia il proprio lavoro ma anche agli amatori che sognano di diventare professionisti.

Uno dei capitoli, quello che riguarda la foto di stock è stato scritto con la mia collaborazione, infatti nel libro condivido la mia esperienza, più che ventennale dato che ho iniziato a fare Stock nel 1995, e qualche trucco per realizzare delle produzioni di successo.

Potete trovarlo su Amazon 

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